onsdag 27. februar 2008

Tanker om en ny sesong.

Nå er det ikke lenge igjen til sesongstart. Første norgescupen går i slutten av april, og det blir spennende å se om jobben jeg har gjort i vinter holder nogenlunde mål. Jeg føler at treninga har gått litt lettere, formen er stigende. Men det er ikke på langtnær der jeg vil være når starten går.
Hardtreninga har vært mitt problem, og er det fortsatt. Jeg får det lettere til når jeg går på ski, i og med at jeg går såpass tungt på ski. Jeg tror det hjelper å ha noen å gå sammen med=)

Jeg har ingen spesielle målsetninger, men satser muligens mer på korte tempoer og NM bane. Gateritt gikk over all forventing i fjor, og jeg skal prøve å få det til i år også. NM, som går i Bergen og i Tønsberg i år, blir spesielt i og med at dette er mitt første NM som senior.

To måneder går fort! Jeg syns egentlig vinteren er lang, men denne vinteren har nesten vært for kort. Jeg gleder meg veldig til at jeg kan sykle lange turer over minneåsen og rundt Lygna, der snøen går ganske seint. Når snøen er borte der, da er sesongen i gang=) Samtidig syns jeg det er kjempeartig at det blir mer trøkk med Eidsvoll SK på ritt, i og med at så mange har meldt overgang hit av junior-gutter, og mange seniorer satser mot å kvalle på Ringerike GP-laget. Nå kan det også se ut som at det blir lagtempo-lag i både Menn Senior, Kvinner Senior og Menn Junior. Moro!

Etter ei litt roligere uke denne uka skal jeg ha mengdeuker mot påske og i påsken. Etter påsken drar vi nesten rett på snøhuletur med klassen. Det er en tur jeg ser framover til, er det noe jeg setter pris på så er det fjellheimen, fint vær, ski, god mat og litt variasjon i treninga!

Janne.

Ingen kommentarer: